22.08.2022 Drugi tydzień, dzień pierwszy - Grupa się powiększa
Pobierz link
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Inne aplikacje
-
W drugim tygodniu zajęć nasza mała grupa powiększyła się o kolejnych uczestników. Dołączyli nauczyciele z Estonii, Polski, Czech oraz pracownicy uniwersytetu z Niemiec. Wspólnie rozpoczęliśmy realizację programu przygotowanego na kolejny tydzień.
Mieliśmy okazję porozmawiać w parach, aby nieco się poznać. Następnie rozpoczęliśmy przygodę z tworzeniem strony internetowej za pomocą usługi Wix.
Drugiego dnia kursu poznaliśmy prowadzącą. Nazywa się Josefa Borg i jest bardzo energiczną i pozytywną osobą. Kontynuowaliśmy temat zasobów internetowych i sposobów na ich wykorzystanie. Ponownie poruszaliśmy tematykę taksonomii Blooma , w której końcową fazą procesu nauczania powinna być kreatywność uczniów, ale także stwarzanie im możliwości do poszukiwania, analizowania i tworzenia własnych zasobów. Omówiliśmy założenia i elementy scenariusza zajęć z wykorzystaniem metody WebQuest . Ta forma zajęć powinna wspierać niezależność uczniów w procesie kształcenia przy minimalnym wsparciu ze strony nauczyciela w postaci wskazówek i przykładów zamieszczonych w przygotowanym materiale. Za pomocą lekcji w postaci WebQuest można przygotować zajęcia do każdego przedmiotu szkolnego. Bazą inspiracji może być QuestGarden , a w poszukiwaniu przykładów w języku polskim można zajrzeć na stronę enaucznie.com . Aby stworzyć nasz WebQuest na kursie, skorzystaliśmy z platformy...
Kurs "Technology Enhanced Learning" wyjątkowo rozpoczął się we wtorek, ponieważ poniedziałek 15 sierpnia na Malcie, podobnie jak w Polsce, jest dniem wolnym od pracy, maltańscy katolicy, którzy dominują na wyspach, świętują Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny. Kurs rozpoczęliśmy w niewielkim gronie nauczycieli z Czech, Słowacji i Polski. Powitał nas Mario Cordina, jeden z trenerów szkoły ETI Malta, który tego dnia zastępował prowadzącą. Po krótkich wypowiedziach uczestników kursu, rozpoczęliśmy dyskusję o stosowanych technologiach, portalach, usługodawcach i napotykanych problemach. Poznaliśmy założenia kursu i oczekiwane efekty. Zapoznaliśmy się z przykładami projektów metodą WebQuest . Omówiliśmy Taksonomię Blooma , której założenia są realizowane w projektach metodą WebQuest. Przytoczono przykłady słowników przydatnych w pracy z uczniami, w tworzeniu bardziej złożonych definicji z pozycji nauczyciela, ale także poszerzających źródła wiedzy dla świadomego ucznia: Glos...
Komentarze
Prześlij komentarz