17.08.2022 Drugi dzień - Rozpoczęcie przygody z WebQuest
Drugiego dnia kursu poznaliśmy prowadzącą. Nazywa się Josefa Borg i jest bardzo energiczną i pozytywną osobą.
Kontynuowaliśmy temat zasobów internetowych i sposobów na ich wykorzystanie. Ponownie poruszaliśmy tematykę taksonomii Blooma, w której końcową fazą procesu nauczania powinna być kreatywność uczniów, ale także stwarzanie im możliwości do poszukiwania, analizowania i tworzenia własnych zasobów.
Omówiliśmy założenia i elementy scenariusza zajęć z wykorzystaniem metody WebQuest. Ta forma zajęć powinna wspierać niezależność uczniów w procesie kształcenia przy minimalnym wsparciu ze strony nauczyciela w postaci wskazówek i przykładów zamieszczonych w przygotowanym materiale.
Za pomocą lekcji w postaci WebQuest można przygotować zajęcia do każdego przedmiotu szkolnego. Bazą inspiracji może być QuestGarden, a w poszukiwaniu przykładów w języku polskim można zajrzeć na stronę enaucznie.com .
Aby stworzyć nasz WebQuest na kursie, skorzystaliśmy z platformy PBworks, na której przygotowaliśmy stronę typu "wiki".
Komentarze
Prześlij komentarz